onsdag 16 maj 2012

Grått och trist blir skratt och solsken!

Visst är det väl lustigt hur vårat humör kan påverka hela ens vardag...igår kände jag redan när jag vaknade att jag inte var å topp, hade legat och haft ont i ryggen hela natten. Vaknade av att jag knappt kunde röra mig eftersom det gjorde så ont och det enda som hjälper är att sova på rygg, något jag nästan aldrig gjort men nu har fått lära mig. Borde väl kanske gå till doktorn med ryggen men eftersom det bara är när jag ligger på sidan eller på mage när jag sover så glömmer man ju bort det så fort man gått upp. Aja, det var inte meningen att det skulle bli ett gnäll inlägg men om det är någon som har några bra övningar på hur man stärker ryggen tas det tacksamt emot!
När jag sen hade gått up ur sängen kände jag mig allmänt grå och trist - ni vet en sån där dag när man igentligen inte borde göra något! Nu har jag ju hund så vare sig jag ville eller inte så var jag ju tvungen att gå ut med dem, och ivanliga fall känner jag mig aldrig tvungen, jag älskar att vara iväg med mina hundar och hitta på saker men just idag ville jag bara vara hemma. En morgonrunda blev det i alla fall. Dock blev humöret inte bättre utan jag var lika trist som innan... På eftermiddagen hade jag lyckats hitta lite energi till att ta mig i kragen och åka iväg med hundarna en sväng. Jag packade väskan och gick ut med hundar och packning till bilen - jag möttes utav en bil med 4 sönderskurna däck! Precis vad man orkar med en dag som denna...idioter som inte kan låta bli andras saker! Polisanmälan blev det men som vanligt leder det väl ingenstans.
Tur var väl att kvällen avslutades med en helt underbar valpkurs - deltagarna kunde inte ha jobbat bättre än vad de gjorde och kursen flöt på utomordentligt och alla deltagare jobbade på så himla bra! Kom på mig själv med att studera dem alla en och en med ett leende på läpparna - fasen vad bra dem va! Med förnyad energi och ett humör på topp avslutade jag kvällen med en trivsam promenad med egna hundar.
Idag vaknade jag på rätt sida och humöret är återställt till normalläge för Mia Karlsson och det är nog både jag och min omgivning glada för :) Idag ska jag iväg på hundkurs till Linköping med egen hund - som jag har längtat! Vi får se hur det går, uppdatering kommer inom kort.

Inga kommentarer: