lördag 12 maj 2012

Frukt & grönsaks buffe för vovven!

Idag har jag tillbringat hela dagen på Hundens Dag i Norrköping. Jag fick info om att det skulle starta vid 10 så jag var där redan vid kvart över 9, dock stämde inte den informationen utan dagens aktiviteter skulle starta vid 11, attans! Men då hann jag åka runt lite och hitta en matbutik för att inhandla lite proviant inför dagen. Hundia Hundskola skulle medverka och visa Matberikning - alla som ville kunde prova på berikningen med sina hundar och när väl en vågade kom resten och ville vara med också. Det var många som undrade vad vi höll på med och jag klandrar dem inte. Med tanke på våran buffe vi erbjöd förstår jag att folk tyckte det var lite lustigt. Dock förstod alla vad vi ville erbjuda hundarna och varför de skulle få provsmaka apelsiner, ägg, kålhuvud & bananer efter våran genomgång utav matberikning!
Vi på Hundia jobbar mycket med att berika våra hundars olika beteenden, vare sig det gäller mat, rörelse eller jaktberikning. Jag har dessutom inriktat mig på bull & terrier berikning där jag har skräddarsytt övningar för dessa raser där de får jobba mycket med medfödda naturliga beteenden - BERIKNING ÄR INTRESSANT!
Här testar voffarna att undersöka en hel banan, några pillade länge och några undrade vad det var vi bjöd på igentligen. Jag hade massor med olika raser som testade och det kokta ägget var nog favorit bland de flesta. Jag hoppas att de som kom och provade också fick med sig tips på hur de kan berika hundens matbeteenden på olika sätt och få in det mer i vardagen.
BERIKNING HANDLAR OM HUNDENS UPPLEVELSE, oavsett om det är blodspår, citroner eller agility :)

Inga kommentarer: