fredag 11 maj 2012

Bä, bä, vita lamm

Idag åkte jag och voffarna ut till Madde som är bondmora medans hennes föräldrar är i London. Maddes föräldrar driver lammproduktion (eller vad man säger) och vi hälsade på henne för att gå en promenad i skogen vid deras sjö med voffarna och sen träffa lammen. Lamm och får är så söta djur tycker jag, mysiga och högljudda :) Sam fick följa med in i ladugården och han var nog i sjunde himlen, jag fick bära honom medans fåren var närgågna. Helst av allt hade han nog velat bosätta sig mitt i flockarna och traskat runt som tuppen i hönsgården! Sauron fick titta på fåren där de åt mat i sina hagar, det var läskigt - det verkade nästan som om han trodde att de skulle äta upp honom, för när vi skulle gå därifrån fladdrade det till lite i plasten som satt runt en ensilagebal och vips så hoppade Sauron flera meter framåt och vände sig fort mot fåren igen för att ha koll på dem, lille plutten insåg nog inte att det var han som var rovdjuret! Efter hundarnas upplevelser bland fåren hjälpte jag Madde att mata flasklammen, vilka sötnosar!
Nu sover hundarna gott och jag hoppas Madde & Freya blev glada över lite besök från oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sauron är inte så tuff i alla lägen ändå ;) Ibland kan man tro det är Sam som är den stora av dom! :D Hälsa Kimmen och hundarna från mig! Hoppas vi ses snart :) Kramar Anna J m. Fam