söndag 8 april 2012

Påskhelgen - intensiv men underbar

Denna påsk tillbringade jag och hundarna hemma hos min mamma i Gävbo utanför Mantorp. Hundarna och jag passade på att njuta så mycket som det gick utav det fina vädret och det är verkligen avslappnande och lugnt ute på landet, om jag någongång ska flytta så kommer det bli till ett litet hus på landet.


Ska ge er lite uppdatering kring Saurons haltande. Jag for iväg till Söderköping i onsdags så Krister Julinder fick titta på honom, jag bar honom ifrån bilen och in bara för att Krister skulle få se de första stegen han tog (det är alltid då han haltar), jag satte ner Sauron framför ögonen på Krister och tro på fasen - han haltade inte smack!! Så typiskt. Nu vet ju Krister att han har haltat och trots att Sauron travade på fint vid min sida när han skulle se hans rörelser så fick han en grundlig genomgång utav lederna i tassen och bogen och sen en röntgen plåt på det.
Men han hittade inget som kunde kopplas till hans blockhaltande, som för övrigt blev bättre på 2 dagar men som fortfarande inte är riktigt bra.
Vi skulle köra på som vanligt med motionen och ha kontinuerlig kontakt och blir det inte bättre ska vi öppna upp tassen och kolla nerverna.


Jag har motionerat honom som vanligt och även haft han en del lös när vi har tagit egna promenader. Ute hos min mamma går vi rakt ut på gärdena och där kan han springa precis som han vill och jag har ökat på tiden varje gång vi varit där.
Han markerar fortfarande på höger benet men är absolut inte blockhalt så vi får se vart det barkar iväg. Imorgon ska vi dessutom på rehab och träffa Cissi, det ska bli skönt att även låta henne titta på Sauron.


Här kommer också några fina sovbilder på hundarna tagna hos min mamma nu i påsk. Tyckte bilden på Sam och Sauron var så rolig. sam ligger på golvet och Sauron har knölat ner sig i Sam´s bädd....ja han är allt bra rolig "lilla" Sauron!


Sam lade sig också på ett lite annorlunda sätt jämter min mamma i fotöljen, Sam brukar inte vara den som gillar obekväma sovställningar men denna var väl ändå inte skön? Han måste ha tyckt det eftersom han låg kvar tills min mamma flytta på sig :)

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!

Inga kommentarer: