onsdag 7 mars 2012

I senaste laget...men, men


Japp, då äntligen har jag fått lite tid över så jag ka berätta vad som har hänt under helgen som var!
I fredags rattade jag och Madde bilen mot Norrköping. Vi skulle till Skarphagen och medverka på Alpha Ohm´s invigning i sina nya lokaler i Skarphagens centrum.
Sauron skulle vara uppvisningshund för nyfikna besökare som ville veta mer om Cissis verksamhet. Jag tackar Madde och Freya för trevligt resesällskap.
Väl framme i Norrköping hade vi lite tid över så vi tog en promenad med voffarna och sen en god fika innan det var dax för Sauron att vandra in i lokalen.
Först fick han undersöka PP´s hund och katt (hundbutik som ligger i samma lokaler) och sen gick vi till Cissi för lite vattenbandsträning.
I samband med Saurons uppvisning var Norrköpingstidning där och tog en MASSA kort på Sauron ur alla vinklar som gick, Sauron undrade nog vad som stod på och han var verkligen en förstklassig stjärna!
Han sprang så fint på bandet och brydde sig ingenting om varesig fotografen eller reportern som satt i rullstol, han gjorde en sjudundrandes uppvisning!

Efter uppvisningen fick han vila i bilen tillsammans med Freya medans jag och Madde förfriskade oss i butiken, som dagen till ära bjöd på cider och gotti, givetvis kunde vi inte hejda oss ifrån att handla musmiga grejer till voffarna!


På söndagen hade jag lyckats låna en klippmaskin utav Lydia så Sam skulle bli av med sin lejonman och borsten på ryggen. Dock var skären något oskarpa så det blev mohikanfrisyr på honom :) Tur vi lyckades hitta en annan maskin så nu är han len som en persika...ja, nästan i alla fall!



För övrigt njöt vi utav det fina vädret och fick världens bästa sms på förmiddagen som gjorde att man log hela dagen - Bästa Emmeli Orrefjord med hunden Molle tog sin sista SM pinne i agility och ska vara med i SM 2012 nu i sommar! GRATTIS, du förtjänar det verkligen!!

1 kommentar:

Busfröna sa...

Tack finaste du! Vilken mysig helg ni verkar haft! :)