söndag 26 februari 2012

Hopp & Lek - fy fasen vad skoj!

I lördags var det dax för nykomligen Hopp & Lek på min hundskola! Tanken med dagen var att vi skulle köra lagövningar med olika lekar som deltagarna skulle träna sig själva och hundarna i.
Jag tyckte det var superroligt! Deltagarna var så duktiga och hundarna var stjärnor :) Jag hoppas att fler kommer när vi närmare sommaren ska köra en ny Hopp & Lek träff med sommarlekar!


Det kom 11 st ekipage med hundar i alla dess olika raser, vi hade representanter ifrån både stora och små! Charlotta med Grand Danois tjejen Lea gjorde dunder succe på alla övningarna. Marlena hade med sig liten chihuahua som var en riktig tuffing - superroligt att se!!



Anna med labrador killen Bruno gjorde ett supersnabbt skogsagilitylopp!


Nicklas med jack russelln Tiger hade dagens bäst belöning - PIPIS!



Lydia med Dvärg Schnauzer tiken Pandora hade slakt koppel genom hela skogsagilitybanan - snyggt jobbat!


Hanna med amstaff tiken Yoda körde full fart på alla övningarna och dessutom med full focus på matte!


Olle med sin Lhasa Apso som åkte långt för att delta på dagens stohej! De var superduktiga på alla grenarna!


Evelina med sin Jack Russell Tarzan höjde lagandan i sitt lag och körde full fräs på övningarna!


Mikaela med sin blandis tik Lisa var superduktiga på Fågel, fisk eller mittemellan. Mikaela stod för dagens bästa inlevelseförmåga.


Angelica med sin cocker kille Nasse var superduktiga på säckhoppningen och kexrallyt - superbra jobbat!


Anita och pudelkillen Askir är ett underbart ekipage, idag var Anitas största utmaning att få Askir att träna med henne istället för att springa efter Grand Danois flickan Lea..med envishet kommer man långt :)

Tack till alla som var med - ni gjorde hela min dag med alla härliga skratt, stor inlevelse och härlig laganda! Jag hoppas jag får se er igen :)

Inga kommentarer: