torsdag 12 januari 2012

Investering i mig själv & i alla andra jag möter med hund!



Ja, nu är det nya året igång och jag har redan bokat in mig på diverse intressanta föreläsningar & kurser, allt för att bibehålla min kunskap och vidareutveckla mig inom hund!
Jag älskar att lära mig mer och tycker att många har missat hur upplyftande det är att gå kurs, lyssna på intressanta föreläsare och att ha ett intresse att gräva ner sig i på djupet. Mitt intresse är så roligt - att få lära sig så mycket om hund inom olika områden, att få hjälpa kursdeltagare, att få berätta om hunden som djur och varför de reagerar som de gör i olika situationer, något av det bästa som finns är när någon utbrister: jamen visst! Så är det...att jag inte tänkt på det innan! Då vet man att man har lyckats få dem att tänka & förstå :)



Här har ni lite info om vad jag ska vidareutbilda mig inom:

Januari

* Berikning - Linda Atmer
* Vad är en Kamphund? - Rolf Blom
* Agilitykurs med egen hund - Emmeli Orrefjord, KlickerMania

Februari

* Stress, inlärning & motivation - Tobias Gustavsson

Mars

* Fysträning för hund - Cecilia Hennings, Alpha Ohm
* Rädsla & reservation mot människor - Eva Bodfäldt

April

* Massagekurs - Cecilia Hennings, Alpha Ohm



Det kommer säkert att dyka upp mycket mera under våren men detta är vad jag har inbokat i kalendern just nu. Som ni ser kommer det bli en MYCKET innehållsrik vår för min del och jag hoppas att fler utav er kommer att smittas av min entusiasm över hur roligt det är att lära sig mer! Kom igen - investera i er själva!
Förutom allt detta kommer jag även att starta upp en hel del kurser under våren där jag kommer att kunna praktisera mina nya kunskaper, UNDERBART!

Tror 2012 kommer att bli ett suveränt hundår för min del - kanske får jag dela det med er?

Hundkramar från Mia, Sam & Sauron!

Inga kommentarer: