onsdag 14 december 2011

Vilken skitdag - fram med toarullen!


Japp, idag var en sån där dag som man bara vill sudda ut ur kalendern...eller i alla fall morgonrundan med voffarna. Halt som jag vet inte vad, 2 hundar som inte fått träna på länge, vilket resulterar i 2 dragiga hundar och en halvt tokig matte!
Vissa dagar är det svårt att bara tänka på att hundarna är under vila och att Sauron inte får hoppa och skutta eller springa lös...en tickande bomb i kopplet som vill massor!
Liten terrier är alltid bra på att dra i kopplet men när även stor bulle på 30 kilo börjat dra efter vilan kan man ibland inte hålla humöret uppe. Till råga på allt så har jag problem med en axel som gör jäkligt ont...kaka på kaka, resultatet blir en sisådär halvtråkig och irriterad promenad.

När man väl kom hem hade man dåligt samvete för att man varit irriterad på stackars otränade, rastlösa voffar och mitt hjärta värker...men då! Har en hel kasse men toarullar som jag är dålig på att använda, jag brukar ta med till kurserna jag har för att visa hur man kan ge hunden uppgifter hemma när vädret är allt annat än bra och till hundar som är i vila pa sjukdom eller skada.

Jag proppade toarullarna fulla med torrisar & kassler och sen bad jag hundarna att sitta och vänta medans jag gick och gömde dem. Sam tjuvstartade men Sauron satt som ett tänt ljus!

Försökte att gömma rullarna i marknivå då Sauron inte får hoppa för mycket med sin tass. Sams gömde jag i köket på en hylla bland en massa andra saker & Saurons gömde jag i sovrummet under en dyna i Sams bädd. Sen fick hundarna sitt leta kommando och båda for iväg med dunder och brak! De fick hålla på en stund men efter ett tag hittade båda voffarna sina toarullar. Gott gotti gott gott!


En enkel övning man kan göra för att förgylla vardagen med sina hundar, efter detta tror jag att allt är glömt och förlåtet och vi börjar om på ny kula :)

1 kommentar:

Evelina sa...

Haha .. började skratta för mig själv när du skrev det där med toarullarna: "Sam tjuvstartade"... det gör gärna Tarzan också ... och särskilt när det kommer till toarullar:) hihi

God Jul!! Önskar Evelina & Tarzan