torsdag 15 december 2011

Nya tag...promenad x 2

Idag bestämde jag mig för att ta ut hundarna en och en, de är alltid mycket lugnare då och det är så skönt att bara kunna fokusera på en hund istället för två, plus att jag kunde TRÄNA! Som jag har saknat det...


Tog ut Sauron först då han brukar bli lite ledsen när han blir lämnad själv, Sampe låg kvar i soffan och myste under filten :)
Tog med mig kassler och klicker ut och bestämde mig för att klicka för all uppmärksamhet jag fick, tog inte lång stund förrens jag hade en hund som gick vid min sida med trippande fina travsteg, ni vet så där som en häst går i ökad trav...hela hans uppsyn var pigg, alert och förväntasfull, jag log med hela hjärtat!
Jag har saknat min finaste Sauron.

När vi kom upp i skogen gjorde jag ett godisträd, Sauron fick sitta och vänta medans jag gömde godisarna i barken på trädet och när jag var klar fick han leta reda på dem, att göra godisträd är ju något av det simplaste man kan göra på promenaden och hundarna älskar det!


Lille Sam var eld och lågor när han insåg att han skulle få gå ut själv med mig så jag stoppade på mig pipboll och kassler. Han studsade ner för trappen och var så glad. Vi gick upp till skogen och där fick han springa lös...underbart! Efter ett tag blev han lite busig och då åkte pipbollen fram! Sampe är trött och nöjd idag!
Jag är nöjd och glad...hela familjen Karlsson/Wall är nöjda & glada idag!

Inga kommentarer: