måndag 17 oktober 2011

Barmarks SM here we come!


Jajamensan nu i helgen är det dax för mig och sambon att fara ner till Nybro och ställa upp i Barmarks SM! Vi ska ställa upp i löpning med hund och skulle ha sprungit med Sam och Sauron. Nu är Sauron opererad och vi kan bara springa med Sam :( Som tur är får jag låna en utav Marlene Karlssons hundar så jag kan ställa upp! Jag har grundtränat med att springa olika spår men blev i mitten av träningen sjuk i halsfluss som gjorde att jag kom av mig lite men nu har jag i alla fall lyckats springa ett par gånger och även 2 gånger med hunden jag ska låna också.

Jag har också varit lite deppig eftersom Sauron opererats för artros i falangerna och det har varit psykiskt påfrestande för mig och jag la motivationen inför SM på hyllan och oroade mig bara för hur Saurons tåleder ska läka, men jag är i alla fall oerhört glad över att jag åtminstone ställer upp i Barmarks SM oavsett placering så är det en otrolig upplevelse att ha varit med!

Här om dagen umgicks jag med Emmeli Orrefjord som fotograferade mig och hundarna - det var så roligt och precis vad jag behövde efter allt med Sauron. Jag fick ny energi och jag fick fokusera på att bara ha roligt med hundarna utan krav eller träning, vi bara va och hade jätte roligt, bilderna blev dessutom helt underbara! Tack Emmeli för att du tillbringade eftermiddagen tillsammans med mig och mina hundar, det var mumma för själen!
Det gav mig också mer energi inför tävlingen och jag känner att nu jädrar ska vi tävla!

Så hörrni, håll tummarna för oss nu i helgen - för nu jädrar smäller det! SM here we come!!

Inga kommentarer: