måndag 31 maj 2010

Söndagsmys - en succé


Igår var det dax för en ny aktivitet nämligen Söndagsmys med familjen. Det kom en liten skara med myssugna hundägare och dagen började med en knivig tipspromenad. Frågorna hade klurats ut av mig, Kristin & Lydia dagen innan och var allt annat än lätta vill jag lova (Kristin är duktig på svåra frågor). Några kom på efterslänt så de fick göra tipspromenaden sittandes med hunden under ett träd men det funkade jättebra de me!


Efter tipspromenaden fick man fika och umgås med varandra och vädret ute kunde inte ha varit mycket bättre, solsken och jättefint. När alla började bli klara fick de testa på en liten Rallylydnadsbana men olika skyltar. Sen gick de vidare till mig & Kristin där det bjöds på slalom trix & en nosaktivitet (Fågel, fisk eller mittemellan). Alla hundarna var jätteduktiga & ja, ägarna med förstås :)
Sen blev det vattenpaus innan vi drog igång med personspår & sök. Jag hade hand om söket och alla hundar tyckte det var roligt. Personspåret gick bra för alla!

Som avslutning hade vi godisregn....vi kastade ut massor med godis på en stooor plan och sen fick hundarna leta, det var uppskattat! Jag hoppas på att fler får upp ögonen för detta framöver så blir vi kanske ett riktigt stort gäng som kan mysa tillsammans :)
Vill ni se fler bilder ifrån våran mysdag gå in på Facebook: http://www.facebook.com/?ref=home#!/album.php?aid=2060536&id=1555896642

Inga kommentarer: