söndag 18 april 2010

Kursdeltagare, full fräs & fikakorg

Dagens inkallningskurs var jättebra, vi jobbade på med linträning, motivation och belöningar. Det blev en hel del frågeställningar om hur vi ska få en bra inkallning och vad man ska tänka på för att få det att funka i praktiken. Jag tror och hoppas att alla ekipage gick hem med mycket information och tankebearbetning efter dagens genomkörare :)

Frågeställning om inkallning

* Hur får man en bra inkallning?
* Vad kan vi erbjuda hunden?
* Hur får vi hunden att välja oss framför något annat mer intressant?
* När kan vi bryta ett visst beteende hunden gör?

Ja, som ni ser finns det mycket att tänka på innan man kör igång med hundträningen...
Deltagarna på kursen jobbade JÄTTEBRA med sina hundar och förstår innebörden av hur man ska träna och hur man som förare kan påverka sin hund, bra jobbat!


Min egna träning gick hur bra som helst idag. Vi bar iväg på agilityträning hos Barbro och idag är jag verkligen helnöjd med både min och hundarnas insats! Sam var taggad till tusen och gjorde allt precis som jag vill och jag kunde även öka avståndet till honom - inget hålla handen handling längre!! Saurons första runda på banan gick skitbra...han hade tempo och tog hopphindrena och tunneln som inget! Jag riktigt myser :)


Det är två slagna hjältar som sover som stockar hemma nu efter dagens träning!!
Imorgon blir det inomhusträning och efter dagens bravader blir det lätt träning med väldigt lite krav och små störningar, det är viktigt att inte överträna!

Glöm inte bort torsdagspromenaden kl.18.00 uppe vid skogssjöns parkering. Ta med fikakorgen och håll tummarna på att corren kommer och fotar lite!! Fint väder önskar vi också. Blir det spöregn fikar vi inte men lite dugg gör inget, då ska fikat me :)

Hejdå så länge och sköt om er!

Inga kommentarer: