torsdag 22 april 2010

100 kilo päls!!


Igår bar det av in till Linköping med vovvarna och Kristin. Lille Sam skulle till hundfrisör Inger och bli av med lite päls och Sauron fick följa med och ha stadsträning/miljöträning. Först gick Kristin och jag en sväng med Sampen så han skulle vara rastad innan han skulle upp på trimbordet...inte skoj att stå och vara nödig i 1,5 timmar! Sam lämnades över till Inger och han tyckte väl att det var sisådär skoj.
Efter det tog vi ut Sauron på en promenad runt delar av Valla och vi fick träna en hel del, 2 hundmöten som gick superbra och några hundar han såg på håll. Han var jätteduktig och jag körde klickerträning varje gång en hund dök upp, det tyckte Sauron var mer intressant än hundarna. Skönt att träningen går så bra!
Efter det åkte vi in till Ikano och handlade lite smaskigt till vovvarna och skor till 2-benta, tyvärr köpte Kristin fel storlek, kanske var Mia virrpanna som smittade av sig :)


Sen var det dax att hämta Sampen...sicken liten gris han blev! Jag blir alltid lika varm i hjärtat när jag hämtar honom hos Inger, han blir så liten när pälsen åker av.
Sötnosen, mammas hjärta!

På kvällen började min agilitykurs som jag ska gå med Sam. På första tillfället fick vi bygga en bana på ca: 12 hinder som vi skulle köra med hundarna. Jag fick börja eftersom min hund var minst så först fick vi gå banan utan hund och visa hur vi hade tänkt oss att göra med byten och handlingen. Sen var det dax för Sam att hoppa lite. Man kan säga att med 100 kilo päls borta blev han helt GALEN! Han hoppade upp på hinder och av lika fort...plockade upp konor i munnen (han trode nog det var target, det älskar han) och skakade dem som en galen terrier! Men jag måste säga att det var helt underbart att se honom så lycklig :) hellre det än att han skulle bli avslagen och inte vilja nåt...Hahaha, ja roligt blev det både för mig ocg de andra deltagarna som skrattade högt när Sampen fick frisläpp!


Idag fick vi skjuss hem utav min syster Mirja i hennes bil...var bara tvungen att ta ett kort på Sauron som älskar att åka i Mirjas bil eftersom man har ett bra huvudstöd!

Ikväll blir det hundpromenad runt skogssjön...då ska jag gå utan hund med kameran i högsta hugg, håll tummarna på att det blir bra kort! Hoppas vi syns ikväll och kanske blir det just ni som fastnar på bild!

Inga kommentarer: