måndag 1 mars 2010

SUPER NÖJD!!


Åhh...det är så skönt när allt klickar direkt när man tränar hundarna!! Idag var det Saurons tur att äntligen få göra något tillsammans med mig och det gick över all förväntan måste jag säga! Carolines hund Ässie var också med och Sauron och hon lekte en stund innan vi började träna...det gick jättebra, Sauron satt i koppel å Ässie va lös.

Vi byggde upp en bana med olika stationer, den innehöll:

* Hopp över hinder i följd
* Sitt - stanna kvar med inkallning
* Följsamhet - Slalom
* Ligg/sitt - stanna kvar med störning

Vi gick igenom alla stationer innan vi 1 och 1 genomförde hela banan.
Allt gick super bra för både Ässie och Sauron så vi bröt träningen efter första varvet, det är dumt att nöta i onödan - allt var ju redan perfekt!
Medans jag och Caroline plockade iordning efter oss fick Sauron och Ässie leka helt lösa...de lekte så bra tillsammans, ingen mobbing utan bara ren och skär lek, precis vad Sauron behövde!

Efter träningen blev det jobb för min del och agilityträningen med Sam blev inställd pga rådande väderlek ute...det hade inträffat en hel del olyckor utåt landsbygden dit vi skulle så jag får vänta tills på fredag innan vi kör igen :( Men bättre det!
På eftermiddagen fick jag också ett telefonsamtal ifrån min mamma där hon berättade att ridhustaket hade brakat in!, det ridhuset som Caroline och jag hade tränat i på förmiddagen - tur att det inte var någon inne i det!!
Väldigt tråkigt och framförallt då vi verkligen ville komma igång med träningen men det finns fler ställen att hyra för träning så nu börjar jakten på ett ridhus till fortsatt träning!

Har startat upp en Tassa in sida på facebook också så nu kan ni få erbjudanden direkt i datorn...bra va?!

Ha det bra allihopa ute i snöyran så hörs och syns vi framöver....

Inga kommentarer: