onsdag 3 mars 2010

Snälla människor och hundar


Igår tog jag med mig Sam på en promenad tillsammans med Alexandra Hugo och hennes svärfars Dv. Schnauzer tik Hanna. Vi ville båda två att våra "små" hundar skulle få en lekkamrat i deras storlek...Sam har inga direkta lekkamrater i hans storlek utan det blir mest stora hundar, visst har han kul med dem också men ibland blir leken lite väl tuff även för en jack russell :)

Vi möttes vid Tunet och Sam å Hanna funkade superbra direkt! Det var verkligen inga problem, jag hade blivit varnad utav Alexandra att Hanna kunde vara väldigt skällig men hon skällde till en gång när hon fick syn på oss och när Sam kom fram var de kompisar direkt...så skönt.

Vi gick upp till Kungshögaskolan där vi släppte dem...det blev ingen lek men det kändes ändå skönt för båda hundarna, det var lugnt och trevligt. Sam är ju 5,5år nu och Hanna är ca: 8 år så det var nog väldigt skönt för båda hundarna att de bara kunde gå och strosa med varandra utan en massa unghundar som vill busa hela tiden :)
Det var en mycket trevlig promenad med en hel del hundmöten, gamla kompisen Stig träffade vi på!

Idag fick jag också svar ifrån ridskolechefen om ifall vi kunde träna i det nya ridhuset nu istället eftersom det gamla rasat. Det fick vi!! Jag blev så glad och det är så skönt att en del människor är så tillmötesgående. Nu kan vi fortsätta att träna tillsammans jag och Caroline!! Så nu kör vi hårt på måndag igen :)

Ibland löser sig allt till det bättre....det är bara att härda ut så ser man helt plötsligt att solen skiner och livet är underbart! Efter regn kommer solsken...hoppas det håller i sig!!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Tack så mycket för promenaden och jag tyckte också att det gick kanonbra!! Alltid lika roligt att kunna ha sällskap och framförallt kunna prata om allt och inget :-) Jag hoppas att vi inom kort kan ta en promenix igen och tack för de snälla orden i din faina blogg :-) ha det gott Mia! kram Alexandra