lördag 27 februari 2010

Agility Laddad!!


Yes! I går körde vi agilityträning igen...jag var väldigt uppåt och laddad inför 2 timmars träning. Denna gång skulle jag ge 100% och lite till för att få igång Sam och vara nogrann på banan....men när vi skulle börja så hade någon vänlig själ spridit ut miljontals godisbitar över hela planen, gissa om Sam gärna vill leta upp dem istället!! Men all störning man kan få e ju också kanske bra för att jobba upp ett ännu större intresse kring mig??
I alla fall så var båda hundarna ganska trötta på träningen och vi var tvugna att ta ganska många pauser så de kunde återhämta sig.
Hundarnas favorit var balansbrädan, där körde vi target och det tyckte hundarna va super.

Sam och jag fick köra en liten bana där jag skulle göra framför byten och nytt hinder idag för Sam var däcket (han brukar hoppa vid sidan om eftersom han gärna vill springa brevid mig)...2 gånger på raken satt banan som ett smäck och Sam var laddad till 1000, jag var sååå nöjd! Duktig vovve å duktig matte :)
Däcket gick super bra, han drog emot det och hoppade utan problem...super bra!
Nu är det bara måndagens träning kvar sen får vi vänta tills i maj innan vi kan åka till Barbro igen...tråkigt!

Jag ska anmäla mig till agilitykurs hos Mjölby Brukshundsklubb på måndag...längtar tills den kommer igån, jag har hört att det ska vara jätteduktiga instruktörer där och Maja känner jag lite sen innan...håll tummarna åt oss, att det finns platser kvar!!

Idag har hundarna vilodag ifrån allt vad träning heter och imorgon blir det lugna gatan...Sam måste vara laddad inför måndagens agility och Sauron behöver vila upp sig!
På måndag ska jag och Caroline och ev. Anna.Carin träna i ridhuset...då ska vi köra lite hinderhoppning med Sauron, Ässie & Zora, sen blir det lite lydnadsträning också! Ska bli jättekul! På morgon innan träningen ska jag till sjukgymnasten med mitt knä, jag har ju lyckats slå i det 2gg på 2 dagar redan så det gör det väl inte bättre precis...hoppas de kan hjälpa mig att hitta vad felet är.

I eftermiddag blir det våfflor hos mamma och sen ska Kim och jag bjuda hela familjen på lövbiff med ugnsgrillade potatisar och morötter...mums! Ha en bra kväll allihopa!!

Inga kommentarer: