fredag 12 februari 2010

Veckans händelser!


Japp, det har hänt mycket denna vecka och nu ska jag ge mig på att sammanfatta allt! Vi börjar med hundarnas träning: I onsdags var jag uppe i Hagadal för att låta mina hundar springa lösa, men det ligger ju så mycket snö överallt så vi fick välja att följa spårena som redan fanns....dock tyckte jag att vi kunde ta en liten sväng ut på fältena för Saurons skull, hahaha det skulle vi inte ha gjort! 60cm snö att pulsa i gjorde att jag fick bära Sam och Sauron hade snö upp över bogen - han fick extrem muskelträninge denna dag! Hundarna var supertrötta efter den styrketräningen och jag me.

Att utnyttja snön till muskelträning är jättebra men tänk på att inte överanstränga hundarna - Lagom är bäst!

I torsdags fick vi hem gäster (Anne-Lie, Malin, Lydia & Mats) mina hundar tycker att de e trevligt när det kommer folk på besök men oj oj vad trötta de blir efter ett tag. Sauron vill gärna ligga i knät på folk å mysa och Sam tigger lite extra...det e ju större chans att man får något av nån annan än husse & matte =)

I fredags kom Corren och gjorde ett reportage om mig, Kim & Caroline ang. hundpromenaderna vi ska köra igång i mars! Hon frågade om en massa saker om hund så vi får se vad det står i tidningen sen ;). Vi möttes vid Bebbes och tog lite kort med oss och hundarna men sen åkte vi till butiken, tog en kaffe och blev intervjuade. Vi tyckte allihopa att det kändes bra och att vi fick fram vad promenaderna är till för.


Sådär, nu fick ni veckans händelser uppdaterade så här långt iaf, än är det 2 dagar kvar tills ny vecka kommer....mycket kan hända!
Ta hand om er där ute så syns vi kanske snart igen..

Inga kommentarer: