måndag 15 februari 2010

En dag med hundaktiviteter


I söndags började dagen kl.10 med hundkurs. Lydias elever + mina elever från hundmöteskursen skulle gemensamt bege sig ut i skogen för att träna tillsammans. Vi blev totalt 3 ekipage denna dag, då några hundar inte dök upp...men det gjorde ingenting - vi hade roligt tillsammans ändå =)
Vi körde personspår, sök och hundmötesträning, det var mycket nyttigt för både hundar och förare.



Vid kl.15 var det dags för hundpromenad, vi var 3st som kom och vandrade tillsammans. Jag med Sam, Caroline med Ässie och Monica med Ida. Det var underbart väder ute och man riktigt njöt när vi stod i solen medans hundarna lekte tillsammans! Monica lyckades bli omkull knuffad av sin lilla Ida...det gick bra!



Efter ca: 1timme begav vi oss ner till P-liden för att jag skulle byta hund...Sauron ville också träffa tjejerna! Caroline var tvungen att bege sig så kvar blev Ida och Sauron...de hälsade på varandra och allt gick galant! Medans vi stod där kom min syrra med Zigge, han följde med på promenaden en bit.
Vi promenerade upp emot tunet och väl där uppe kom Nellie...så nu bytte vi promenadsällskap (Ida var trötter och fick gå hem), Sauron och Nellie promenerade tillsammans resten av vägen. När vi kom tillbaka till P-liden ville Nellie följa med in, så vi fick lura henne lite, då gick det bra att knalla hemåt med husse Mathias =)

När jag och mina hundar sen kom hem var de lagom trötta. Efter kvällsmaten slumrade de sött i soffan och jag njuter av att titta på dem där de ligger så fridfullt och sover, nöjda och belåtna...det är något av det bästa som finns!



Tack för en trevlig hunddag alla som var inblandade! Mina hundar och jag är glada för att ni finns!

2 kommentarer:

Mathias sa...

Tack själv för en trevlig dag!
Och att man fått känna så trevliga personer och hundar som ni är.

Jovisst så är det väldigt fint och mysigt att se när hundarna ligger och sussar,då vet man att deras dag har varit givande och härlig för dom.
Mathias

Anonym sa...

Det är alltid trevlig att träffa dej och dom andra ett plus är ju att man har bra samvete när man är hemma och slöar sj :) monkan