torsdag 18 februari 2010

Tisdag, onsdag, torsdag

Ja, vad har då hänt nu iveckan? I tisdags tog jag med mig Sam upp till min mamma på ridskolan, där fick han undersöka allt och ingenting...leta råttor och miljöträna med hästar och katter, snacka om att han var trötter när vi kom hem. Väl hemma fick jag syn på att Saurons ena öga var grumsigt så jag beställde en tid hos vetrinären Ritva.
Där skulle vi vara kl.13:45 och innan dess skulle jag rasta mina rastningskunder Ida och Diego. Sauron fick följa med och så åkte vi direkt ut till Ritva när jag var klar.
Det konstaterades ögoninflammation (det visste vi redan men kunde ju varit ett sår på hornhinnan med)...medecinen hämtades så nu blir det ögonsalva i 10 dagar, skönt att det blir bättre!

Sam fick vara med Kim i butiken hela eftermiddagen, det kom besök och så kom det in hundar som han fick hälsa på.
Båda hundarna var super trötta efter denna eftermiddag.

På kvällen begav sig jag och Caroline (hundfrisören i Mjölby) upp till Anne-Lie och Malin, där fick vi jättegod kycklingsoppa. Vi drack kaffe och spelade åsnan, en mycket trevlig kväll.

I onsdags hände inte jättemycket, en ganska lugn dag för både mig och hundarna. Vi promenerade lite tillsammans med Stacey, en pitbulltik som är en gammal kompis till mina hundar, sen fortsatte vi promenaden ner till min mamma och tillbringade kvällen där.

Idag blir det upp till loppiset en sväng, sen till Caroline i eftermiddag för att skriva en artikel om hennes frisörsalong till våran HUNDIA tidning som kommer ut v.12. Kl.18 blir det hundpromenad med flera nya hundar, det ska bli jätteskoj...jag skriver mera om hur det gick imorgon!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: