torsdag 18 februari 2010

8st hundekipage


Då var jag hemkommen ifrån veckans hundpromenad. Allt funkade super med både Sam och Sauron...det är så skönt att se förändringarna hos våra hundar sedan vi drog igång promenaderna! Idag var det 4 nya hundar med och promenerade; Ice, Wilma, Tessie och Tyzon. Det funkade jättebra med Sauron och de nya hundarna...all träning har gett utdelning och jag är så super glad för det!!

Hundpromenaderna gör verkligen stor skillnad på hundarna, man märker att det är bra träning bara att promenera tillsammans med andra hundar. När vi ser hundar eller möter dem på våra dagliga promenader så har man märkt att mina hundar uppfattar de andra hundarna på ett annat sätt nu, det är liksom mera vardagsmat nu för tiden och de stressar inte upp inför hundmöten längre.
Alla som kan borde följa med på dessa promenader, det gör gott för hundarna och man träffar dessutom många trevliga hundägare!!
Sammanlagt var vi 8 hundar med förare och vi var ute i ca 1 timme. Nu är mina hundar trötta och mätta efter kvällsmaten.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Blir ett himla massa tackande nu känner jag men atck för promenixen, va himla trevlig o härligt :-) Blev tom lite stolt över Tessie att hon TILLSLUT gav med sig med sitt skällande (en stund i alla fall) :-)

Mia Karlsson sa...

Hej Alexandra!

Tyckte inte det tog alls lång stund för Tessie att sluta skälla, hon var jätteduktig å en massa nya kompisar fick hon me :)