söndag 21 februari 2010

Oj oj oj


Ja, det har hänt massor på några dagar...jag börjar väl med agilityträningen i fredags. Vi tränade på gungbrädan...det var intressant att se hur Barbro tränar en nybörjarhund = Leia och hur hon ville träna Sam. Sam tyckte det var lite obehagligt när brädan slog över och var också väldigt känslig för hur jag rörde mig brevid brädan. Både jag och Anne-Lie var lagom trötta å sega redan innan vi började men det gick jättebra ändå!

I lördags var det snöstorm och jag trodde att jag skulle bli helt ensam i butiken..men man kan säga att jag hade att göra från halv 10 tills kl.14 när jag stängde! Det blev en heldag med familj och vänner, mycket prat och drömmar. Efter det begav jag mig ner till Anna-Carin och Zora med Sauron och Kim gick till Anne-Lie och Malin med Sam. Sampen blev bortskämd med stek och tyckte nog det var super...som ni kan se på kortet!

Idag var det dax för lekträff, vädret var inte det bästa men ändå dök det upp 9 hundar!! Mycket roligt!

Vi delade upp gruppen i två då vi hade en hanhund och en löptik med...Sam ville inte riktigt umgås med Brolle (den ända hanhunden på träffen) så han fick vara med löptiken Lea och de andra. Man kan säga att det var ganska jobbigt att pulsa i snön men alla hundar verkade vara glada för att få ha lekt lite :) Fler lekträffar kommer framöver..håll koll på hemsidan och på facebook för datum!

Efter lekträffen bar det av hem till Anne-Lie och Malin. Där blev det hemgjorda hamburgare, kaffe och wii träning, det var mycket trevligt.
Nu är jag super seg och trött...men nöjd och glad över att ha så fina vänner omkring mig och att jag får jobba med det jag tycker bäst om: HUNDAR!!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Tack för idag!

Mia Karlsson sa...

Tack själv! Vi syns på torsdag igen...:)