torsdag 4 februari 2010

Dagens bravader!


Idag bestämde jag mig för att ge mig ut på en redig långis med hundarna eftersom vi ska bort till kompisar ikväll. Först gick vi upp till ridskolan för att hälsa på min mamma som jobbar där. När vi kom upp var hon lite upptagen så då släppte jag mina hundar i ridhuset och byggde upp lite hinder så vi kunde hoppträna lite, både Sam och Sauron tyckte det var roligt! Efter det tog vi en liten kafferast med mamma. När vi var klara traskade vi vidare upp mot skogen för att pulsa i snön....där fanns det massor med lukter, så hundarna stor trivdes! Plötsligt fick vi påhälsning av en lös samojed...det gick bra men Sam blev lite upprörd och Sauron stelnade, jag jobbade på med att kasta godis och Sauron vände sig mot mig och vi fortsatte promenaden. Hundarna var väldigt belåtna när vi kommit hem och frukosten blev serverad....idag blev promenaden väldigt innehållsrik och det märktes på hundarna som genast lade sig i soffan och sov efter maten, det är så härligt när man vet att de fått vad de behöver!





Promenaden blev 2 timmar lång och väldigt innehållsrik....precis vad alla behövde! Gick och funderade under tiden vi gick och tänkte på när det e bar mark ute, då bär det av på upptäcksfärd rakt ut i skogen, jag längtar verkligen tills dess, men sålänge får vi göra det bästa av vädret som bjuds oss och visst är det väl underbart att traska runt i en snötäckt skog och bara njuta av lugnet och tysnaden...HÄRLIGT!

Inga kommentarer: