söndag 31 januari 2010

Lekträff i -24 grader



Japp, igår var det LEKTRÄFF! Tittade på termometern när jag vaknade och insåg att det var lite kallt ute...typ -24 grader Brrrr! Hade ju planerat in lekträff idag (för er som undrar vad lekträff är så träffas vi med hundrana, går en liten promenad, sen stannar vi vid något bra ställe där vi släpper hundarna så de får leka. Denna aktivitet är gratis och till för alla som har hundar som funkar ihop med andra. Lekträffarna utannonseras på www.hundia.se på Mjölbys sida i våran kalender. Sugen på att hänga med?, det e bara att komma!) Trots kylan kom det 8 hundar!! Det trode jag inte. Vi började att gå en bit, min ena hund som var med följde bara med och promenerade han tycker det e läskigt med många hundar på samma gång, ville inte utsätta honom för många lösa hundar så min sambo och han gick hem. Vi var 7st som fortsatte å pulsa. När vi kom till måndalen så släppte vi hundarna för lite bus, vi kunde inte stå stilla för länge utan var tvugna att fortsätta röra på oss för hundarnas skull, här gick 2 hundar hem, den ena en valp på 12 veckor som var lite liten för att busa i snön med de andra (ni får komma tillbaka när hon e lite större och när det e varmare ute :), och deras äldre hund som tyckte det var lite läskigt när de andra hundarna ville hälsa..men framförallt var det väldigt kallt. Vi andra letade efter Daimler, jakthunden i gänget som hellre ville jaga än att busa med vännerna, han kom tllbaka efter ett tag å då promenerade vi längs med vägen. Min hund fick mycket kramp i lössnön men på vägen funkade det galant. Resterande gäng var ute i 2 timmar och gick, alla hundar funkade super tillsammans och vi hade en riktigt trevlig & mysig lördagsförmiddag i skogen. Vi hade också lite stadsträning då vi gick ut från skogen efter ett tag och tog en sväng ner till min butik TASSA IN och hälsade på.
Jag längtar redan till nästa lekträff och då får vi hoppas på mildare väder så hundarna kan busa mera.

Tack alla glada och trevliga människor som gjorde lekträffen till en härlig upplevelse för mattar/hussar och hundar! Hoppas vi ses igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst jag kommer om jag bara kan monica