onsdag 9 maj 2012

Valpkurs med nytt fokus!

I tisdags startade jag upp en valpkurs med 8 st väldigt intresserade hundförare. Hundraserna var blandade och alla jobbade på extremt bra med sina hundar. Hundia har gjort ett nytt upplägg på valpkursen för att utveckla oss och våra kursdeltagare på ett annat sätt, även vardagslydnadskurserna kommer att ändra kursupplägget och jag ser bara positiva effekter utav det. Jag tror att det kommer bli superbra och vi ska utvärdera kursen ordentligt från gång till gång så att vi gör kursupplägget så bra som möjligt för alla som vill gå kurs hos oss! Jag tog lite kort på första tillfället utav kursen, dock med min iphone så kvaliten på bilderna är sisådär. Men vill så gärna visa upp de fina hundarna!
Sara med sin Amstaffmix EROS Lilla Eros var trött på valpkursen och fick sova i lugn och ro, matte Sara får jobba hemma istället när Eros är pigg och alert.
Ulf med sin Chihuahua CHIPPOLINI Chippolini var jätteduktig på övningarna trots att brorsan var med på kursen!
Mikael med Norwichterriern BORIS Lilla Boris var en pigg och härlig liten krabat!
Susanne med sin Amstaffmix TYSON Tyson var en hejare på inkallning!
Anne-Marie med sin Chihuahua PANTANI Lilla Pantani var super duktig på övningen Klara, färdiga hit!
Malena & Fredrik med sin Chihuahua SNOOKIE Snookie har som läxa att ha alla 4 tassar på backen innan hon får belöning.
Mariell med sin Pomeranian AZAL Azal var en framåt valp med världens mysigaste päls!
Jill med sin Amstaff KAYLEE, Kaylee var superduktig på övningen Loss - byteshandel!

Inga kommentarer: