torsdag 10 maj 2012

Blodspår EXTREME - roligt för både hunden & föraren!

Jag har under våren/för sommaren haft 2 st kurser i Blodspår EXTREME. Nu är den första kursen slut och jag ville dela med mig utav lite fina kort på kursdeltagarna. Den var många olika raser vilket alltid är spännande just för att vi kollar mycket på olika rasegenskaper och jakt/spårsätt på kursen! Några utav dem är även redo för att starta både anlagsklass och öppenklass och jag hoppas på att få reda på resultaten efter att de har tävlat!
Nina med rottisen Jackie som fick jobba med stora svårigheter för att hon skulle lugna ner sig och bli noggrann!
Anders med sin chappe YaYa var superduktiga, dock insåg vi att hon ibland spårade personspår men med lite svårigheter och problemlösning i spåret insåg YaYa att et var blodspåret hon skulle följa!
Evelina med sin Jack Russell Tarzan fick jobba med att få Tarzan självsäker i spåren, poletten trillade snabbt ner och han spårade som om han inte gjort annat!
Jenny med sin Kelpie Gaj. Gaj fick öva på att lösa sina svårigheter utan att matte skulle styra honom för mycket, med lite is i magen kunde vi se vad han gjorde när han gick av spåren - intressant och lärorikt för både hunden och matte!
Rolf med sin Chappe Aron. Aron fick testa på hur det var att spåra på både rådjur, älg & vildsvin - favorit var nog älgen! Jag önskar er lycka till i spårskogen och hoppas på uppdateringar kring hur det går för er! Även Johanna med sin rottisblandning Tuva var med på kursen, dock var Tuva lite magsjuk på avslutningsdagen så hon fastnade inte på kort.

Inga kommentarer: