söndag 1 april 2012

Jag måste lära mig att skynda långsamt


Har fått ett bakslag i Saurons återhämtning....
Det har gått extremt bra nu i veckan, vi har ökat motionen och har börjat träna lite smått med sök och personspår och han har i princip varit fri från hälta!
Det gjorde att jag fick höga förhoppningar om att vi var på rätt väg....MEN igår kväll började han halta efter vila igen och denna gång var han blockhalt. Det försvinner alltid efter ett par steg men nu har det tagit lite längre tid innan han har kunnat röra sig obehindrat (han är inte halt när han rör sig ute på promenad utan enbart efter vila).
Tyvärr har jag lätt för att få höga förhoppningar och mala vidare för fort - jag måste lära mig att ta det lugnt och att inse att det inte gått lång tid från det att han opererades (oktober) tills nu...jag får nog räkna med en lång återhämtning och att det faktiskt har gått väldigt bra på så kort tid trots allt! Jag måste skynda långsamt och inte ta ut segern i förskott utan jag måste lära mig att trampa lite längre på samma ställe innan jag kör vidare...


Själen blev nervös igen och jag börjar fundera på vad som kan ha utlöst det? Vad ska vi göra, avvakta och minska motionen? Kommer han bli bra? Ökade vi för mycket på en gång? Ni vet, hjärnan maler på obehindrat och man har svårt att koppla av. Klart man skyller på sig själv med för man vill ju inget annat än att han ska få vara smärtfri och njuta av livet.

Har mailat Krister på Söderköpings djurklinik och inväntar svar på om vi ska komma in för röntgen och observation eller vad han som expert, och Saurons veterinär tycker att vi ska göra. Jag vet att Sauron kommer att bli bra, vi måste bara hitta en bra balans och då kommer min själ att få vila från oro och bekymmer, och Sauron kommer att få njuta utav sitt liv till fullo <3

Inga kommentarer: