torsdag 29 mars 2012

Broskben - mumma för voffen!


Var häromdagen och handlade på Citygross med Kim och Madde. Hittade då en ny delikatess till voffarna som jag gärna ville testa för att se hur deras magar klarade av det och vilket tuggmotstånd det var på dem.

Tänkte att det kan ju vara super att kunna ge dem lite brosk som ger lite tuggmotstånd men som ändå inte flisar sig när de tuggar i sig det - sagt och gjort, jag köpte hem en förpackning, kokade och lät dem testa!

Änsålänge har de inte blivit dåliga i magen och de tycker om det jättemycket. Dock smaskar de i sig dem ganska fort tyvärr, men det är ju i alla fall helt naturligt tugg utan en massa tillsatser så det lär jag fortsätta med.

Jag skar dem i bitar, kokade i ca. 1 timme på medelhög värme (4:an), lät dem svalna och sen serverades dem direkt i munnen på vovven. Jag har nu gett dem en andra gång (alltså en bit åt gången), så nu får vi se om magen håller sig lika fin även denna gång.

Inga kommentarer: