fredag 17 februari 2012

Guldkant i vardagen med voffen!


Som ni alla vet så har jag under hösten opererat Sauron och efter det kört rehabiliteringsträning med honom hos ett företag i Söderköping som heter ALPHAOHM. I april kommer Cissi hit och håller en MASSAGEKURS hos mig på min hundskola och det är fritt fram för alla att vara med!

Man kan vara med på kursen med hund eller gå brevid utan hund.
Att lära sig massera sin hund är något jag själv velat väldigt länge och jag vet vilka fördelar det ger mig som hundägare att kunna det.

1. Relationen stärks med beröring, lugn och trygghet
2. Vi upptäcker lätt om något inte är som det brukar i leder, muskler & hud/päls
3. Hunden lär sig att slappna av och får njuta av beröring
4. Man kan förebygga skador och hjälpa till vid redan befintliga skador
5. Man ökar cirkulationen hos hunden

Det finns massor mer som massage hjälper till med och att själv få den kunskapen är guld värt, i alla fall för mig! Välinvesterade pengar må jag säga :)
Det finns fortfarande platser kvar med hund så passa på att investera lite i er hund och sätt guldkant på er tillvaro!

Inga kommentarer: