tisdag 13 december 2011

Det gick åt skogen....

Idag skulle jag än en gång försöka mig på att sy Sam´s dragsele som jag tidigare misslyckats med. Skulle försöka sy en ny modell men det ville sig inte. Idag tog jag nya tag och skulle bara få den att funka, skit samma hur den såg ut bara jag fick en sele som jag kan använda när vi springtränar och när Sam ska dra tyngder med...sydde på nya band och testade selen flera gånger men fick den aldrig att bli riktigt bra, kan väl nämna att jag kanske är lite för petig men jag vill absolut inte göra en sele som sitter lite sisådär på honom då jag vet att vi kommer utnyttja den massor.

Efter ett tag gav jag upp och bestämde mig för att beställa en ny ifrån Björkis istället och slippa allt strul med inpassning osv. Att det alltid ska vara så mycket lättare att sy till andras hundar, de blir alltid jättebra men då är de ju utav en annan modell.


Men jag var produktiv ändå och fixade 3 st halsband istället i härliga färger! Ett ska vara en julklapp till en utav min mammas vänner, det blåa blev min syster & mammas hund Zigges och det orangea fick lilla Sampe. De blev jättebra allihopa så det var ju skönt att något ändå funkade!


Efter allt syande blev det lite mys pys i soffan med kaffe, pepparkaka & familjeprat. Ute hos min mamma är det alltid så himla julmysigt. Min mamma älskar julen och plockar alltid farm massor med julpynt. Hemma hos mig har jag inte plockat fram en enda julgrej, men det blir ju så himla mycket mysigare att komma hem till mamma då istället.

Inga kommentarer: