onsdag 22 juni 2011

Att älska det man har....



Att älska det man har kan ibland glömmas bort, att glädjas åt de små sakerna i livet som gör en glad kan ibland vara svåra att se. Var för ett tag sen iväg och tränade tillsammans med ett par vänner, efter träningen tog vi en lång skön promenad med hundarna. Under denna promenad vaknade en ny insikt till liv i mig som jag sedan har märkt vaknar till liv oftare och oftare....

Marlene, den ena utav tjejerna som var med och gick uppmärksammade oss gång på gång om naturen runt omkring oss. Hon kunde glädjandes kommentera gräset & blommerna som växte. Hon beundrarde skogen och sa hur vakert det var! Jag insåg att jag väldigt ofta är i skogen och går med mina hundar just för att jag verkligen älskar skogen, men det är sällan jag stannar upp och beundrar det vackra runt omkring mig! Att bara stanna upp och njuta av doften, ljudet & allt det fina....



Efter denna stund på promenaderna med Marlene har jag själv märkt hur jag gör små saker med/i omgivningen jag går i. Det kan vara att bara sträcka ut en hand och röra vid blommor & stryka händerna genom det höga gräset. Ofta stannar jag upp och tar ett djupt andetag och andas in luften, tar in dofter & bara njuter.

Jag blir lugnare och mer harmonisk vilket smittar av sig på vovvarna med...långa härliga promenader, utan prat och bara njuta av skogen & miljön är läkande för en stressig själ!

Stanna upp, njut, ta hand om era själva & njut av eran omgivning tillsammans med vovvarna!

Inga kommentarer: