tisdag 15 februari 2011

Tandvård! En super grej :)


Jajamensan! Jag har nu hittat en superbra tandborste, eller nja, tandborste och tandborste...en fingertuta? Jag har alltid tyckt att det har varit lite svårt och krångligt att borsta mina hundars tänder med en tandborte. På den ena är det svårt att komma åt då det finns så lite utrymme mellan tänderna och kinden och på den andra har jag svårt att få honom att sluta tugga på tandborsten - pust! Att borsta tänderna var förr ganska omständigt och jobbigt...tills jag hittade denna super grej! En finger tuta som man sätter på pekfingret med eller utan tandkräm och sen borstar jag tänderna på hundarna med fingret! Superbra - lätt att känna vart jag är och om jag borstar alla tänderna!! Dessutom tycker hundarna att det är bättre och de krånglar inte längre - att bosrta tänderna har blivit en fröjd :)

En bra investering i munvård och jag rekommenderar den verkligen! Jag har dessa till försäljning i butiken om någon, precis som jag har tröttnat på att krångla med en tandborste :)
Att borsta hundens tänder är dessutom något man bör göra för att undvika tandsten och infektioner!

Inga kommentarer: