söndag 18 juli 2010

Vart finns det hundbad?

Idag var det meningen att vi skulle ha åkt till vätterviksbadet och badat med våra hundar men när jag vaknade imorse var solen & värmen som bortblåsta :(
Jag, Kim, Caroline, Carolines föräldrar & Marita åkte istället en sväng till Vadstena och srosade runt med vovvarna. Det var så skönt att bara promenera längs med vattenbrynet & med jämna mellanrum fick hundarna gå ner och bada.

Alla hundar hade roligt och det busades hej vilt mellan varven. Jag fick träna en hel del med då det är populärt att ta med sig hundarna till Vadstena och promenera länst med strandpromenaden. Superbra träning för mig & Sauron, vi mötte flera hundar & han skötte sig utmärkt! Sam gillar att undersöka stenmuren som finns där så han var helnöjd efter denna promenad. På hemvägen bestämde vi oss för att stanna i Bjälbo och fika på deras sommarcafè, det var välbehövligt med lite extra energi i magen efter 2 timmars promenerande i Vadstena.
Man kan tro att hundarna var supertrötta när vi kom hem, de somnade på stört efter att maten hade serverats...nöjda och glada :)

Här kommer lite tips om olika hundbad ni kan besöka med vovvarna:

* Skogssjön
* Tycklinge Vadstena (fin sandbotten & lång grunt)
* Nässja
* Vätterviksbadet (finns ett hundbad men ej vid vanliga badplatsen)
* Pariserviken i Motala
* Vinberga (kallas för Blå lagunen/Luna lunasjön)


Finns säkert flera men dessa var de jag kom på i alla fall. Tycklinge är min favorit med fin sandbotten och lång grunt för oss som är badkrukor, hundarna måste simma men vi kan gå jättelångt ut innan man måste doppa sig :) det passar mig!

Här kommer lite fler kort ifrån dagens utflykt









En helt härlig hunddag!

Inga kommentarer: