lördag 17 juli 2010

Hetta, kurser, tidning & utflykter

Nu var det ett tag sen jag skrev igen...det har varit så varmt så man knappt har orkat göra någonting :)
I måndags skulle jag ha haft valpkurs men vi valde att ställa in pga av värmen, det är så synd om valparna när det både är super hett & sen ska de göra en massa övningar till på köpet...nä jag tror det var bäst så. I onsdags däremot så hade vi blodspårskurs, vi var 4 hundar på denna träff (i vanliga fall är vi 6 st). Denna gång skulle vi lägga spår som det hände lite saker i:

* Sårlega
* Drevspår
* Påhittiga spårslut...osv

Nu börjar deltagarna verkligen bli påhittiga och man kan lugnt säga att hundarna älskar det!

Andra nummret av våran Hundia Magazine har kommit ut nu! Den blev ännu bättre denna gång tycker jag. Så nu skrivs det på nya artiklar till nästa nummer som kommer i höst...vem vet, sen kanske det kommer en tidning i riktig utgåva (det skulle jag vilja ha)! Läs den, ni hittar den på våran hemsida: www.hundia.se vi tar även tacksamt emot tips på vad ni skulle vilja läsa om..hör gärna av er!

Igår (fredag) var jag, Caroline & Marita på besök ute hos Maritas mamma. Våra hundar var med och de fick busa både med vattenslagen (FAVORIT HOS TOBBA & SAM) & med varandra, det tyckte de var roligt. När vi fikade på Carolines hemgjorda anananspaj, som för övrigt var supergod, så vilade hundarna sig och vi tittade på kort ifrån en USA resa som Maritas mamma hade gjort.

Inga kommentarer: