måndag 22 mars 2010

Lek & bus blandat med träning!


I helgen var vi lite hundvakt åt labbe tjejen Ida. När jag hade jobbat klart i butiken åkte jag hem och hämtade Ida på Tunet, sen plockade jag upp Sam, Sauron och Kim hemma. Vi begav oss upp till ridskolan och tog en tur ute på ett gärde. Det var lerigt och blaskigt men gud så kul hundarna hade det!! De var lösa allihopa och de njöt i fulla drag, speciellt Ida, hon var galen :)
Liten terrier Sampe var överlycklig när vi hittade skrothögen, här måste det undersökas! Precis vad en jack russell behöver!



Oj, vad nöjda och glada hela gänget var efter det...vi hoppas att det blir fler gånger.

Sen tar vi måndagsträningen idag. Jag tog med mig båda hundarna upp till ridskolan och tränade båda. Först var det Sams tur, det gick jättebra...hade långlina på (det var hästar där som red) och körde inkallning + följsamhet. Sen tränade vi fotgående, sitt vid sidan och platsläggning, allt funkade superbra och till på köpet avslutade vi träningen med en jättebra kamplek. Sen var det Saurons tur, i ridhuset var det nu lektionsdax med 2 hästar så det blev jättebra miljöträning för båda hundarna idag, när vi tränat tidigare har hästarna bara skrittat men idag blev det alla gångarter och Sauron skötte sig super!! Vi övade mycket på ligg idag, det har jag varit dålig på att träna med honom - sitt däremot sitter som ett smäck :)
Sauron var jätteduktig på alla övningar och inkallningen var nog roligast idag....förutom att jag faktiskt fick honom att ligga och stanna kvar och sedan kalla in honom...det var ett stort steg framåt :)

Så idag är jag en väldigt glad matte till två nöjda hundar!!

Inga kommentarer: