onsdag 24 februari 2010

Inte så uppåt...

Hallojsan på er alla!
Idag vaknade man tidigt av sin egna inbyggda väckarklocka, jag var tröttare å hängigare än vad jag någonsin har varit tidigare. Men tänker att man kan ju inte vara på topp jämt...
Efter frukost begav vi oss upp till ridskolan och hoppade lite hinder med hundarna...de var ju sisådär halvt intresserade av att träna idag. Inne i ridhuset var det nämligen öppen träning igår så det luktade mycket hund!! Efter ett par lyckade språng fick det räcka, det är bara dumt att tjata när störningen e för stor så det fick bli lite jaktlek med kampbelöning istället, det piggar upp vilken bull och terrier som hellst :)

Jag och Caroline ska förresten hyra ridhuset 1 gång i veckan för att köra egen träning med våra hundar!! Yes, äntligen blir det av...jag känner att jag behöver förkovra mig i egen träning nu för snart kommer alla kurser igång och då finns det inte lika mycket tid.
Jag ska träna handling på agilitybanan med Sam och Sauron ska få lära sig grunderna i agility, det ska bli super skoj!!
Vi ska också träna motivation och leklust...lydnad och relation...jag längtar tills på måndag.

Nu blir det jobb i butiken och ikväll kommer Lydia för att gå igenom sin sista delkurs.
Vi hörs snart igen...sköt om er!

Inga kommentarer: