tisdag 17 april 2012

Det växer grisar i skogen!

Häromdagen skulle jag köra min syster till stationen i Linköping på morgonen. Jag passade på att ta med mig Sauron för lite miljöombyte och träning, bäst att passa på när man är i storstaden!

Jag brukar ta svängen förbi Valla när jag är i Linköping och har med mig hundarna då jag gillar att titta på djuren (när de är ute) och för att det är så fina promenadvägar där.


Sauron och jag taskade på och fann detta mitt på stigen! Ett konstgjort vildsvin med kultingar - huvaligen sa Sauron, det var läskigt!! Här har han precis fått syn på dem och han har rest lite ragg, svansen är fortfarande ganska neutral och alldeles strax ger han av ett skall mot vildsvinen.

Här har han skällt på dem och svansen är mer höjd och raggen är framme över hela ryggen.


Kultingarna gick han fram till och undersökte helt självmant men han hade hela tiden koll på mamma vildsvin.


För att Sauron skulle gå fram och undersöka mamma vildsvin behövde han min hjälp, han var så tydlig, först nosade han runt vildsvninens tryne och sen gick han till baken och undersökte den varpå han slickade sig om munnen och sen skakade sig...lilla gubben :)
En mycket lyckad promenad med mycket händelser, det var härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha - vi var också där och gick häromdagen - men vi träffade inte på några svin, däremot kossa! Tarzan fegade en aning men gick sedan direkt till baken och luktade innan han vågade sig fram till mulen.