måndag 5 december 2011

Min kärlek, mitt liv, mina underbaraste


Att man kan älska någon så mycket som jag älskar min allra finaste plutt det är svårt att förklara. Vi har levt tillsammans i 7 år och både Sam och jag kan nog läsa varandra som en öppen bok, vi passar ihop helt enkelt! Jag har ju inte hunnit ha så många hundar än men tillräckligt många för att märka att vissa hundar får man en extremt djup relation tillsammans med och så är det för mig med Sam...han har verkligen fastnat i mitt hjärta och vi klingar bra ihop :)

Jag har flera vänner som har hund och det blir lätt så att man hittar likasinnade som tycker om hundar & hundträning lika mycket som jag, en annan hundnörd gör det lättare att umgås helt enkelt. Men det har också fått mig att fundera över om de känner likadant som jag i deras relation med sina hundar. Kan de känna samma gemenskap och djup? Har de hund på samma sätt som jag? Hur ser deras relationer ut?
Jag tycker att det är intressant när man börjar fundra kring hundägandet och betydelsen utav hunden i livet.


När man väl börjar att fundera på varför man har hund & vad de betyder för en så kommer man ännu djupare in i sin relation tillsammans med hunden. Att börja fundera och värdera hundarna jag har i mitt liv har gjort att jag känner mera för dem och uppskattar dem precis som de är, skavanker eller inte!

Att mina hundar betyder extremt mycket för mig kan nog de flesta som umgås med mig intyga och jag älskar dem nästan över allt annat! Jag har svårt att acceptera att de troligtvis kommer att gå bort innan mig och ägnade mycket tid till att fundera på hur livet kommer att vara utan dem men till sist satte jag stopp för det och bestämde mig för att leva här och nu med mina vovvar - att gå och oroa sig för livet när de inte finns är ju i princip detsamma som att kasta bort tiden vi har ihop - den tiden ska vi fylla med glädje!


Jag älskar båda mina hundar men Sam och jag kommer alltid att ha ett speciellt band mellan oss...Sam & jag, jag & Sam...han är en sån superbra hund som jag verkligen kan lita på till 200 procent. Ja, jag älskar verkligen honom av hela mitt hjärta! Dock får platsen i mitt hjärta delas med Sauron, familjen och mina undebara vänner - tur att mitt hjärta är stort :)

2 kommentarer:

Marlene sa...

Jag känner så för Diva. Jo självklart älskar jag alla mina hundar och gör allt för dem, men Diva älskar jag så det ibland gör ont. Tror det är för att jag har haft henne sedan hon var liten pluttevalp och för att vi redan gått igenom så mycket tillsammans...

Mia Karlsson sa...

Ja, det är svårt att förklara den där känslan av smärtblandad kärlek som man kan känna ibland, den är härlig :)